Sevdam Kocaoğlu

tarihinde yayınlandı

Sevdam için olağan bir Pazartesi sabahı. 08.50 Karaköy vapuruna koşuyoruz. Bunun neresi olağan diye geçiriyoruz içimizden. Her sabah vapura yetişmeye çalışıp, karşı kıtaya işe gitmek bu şehirde olağan bir durum. Özellikle Sevdam gibi sabah uykusuna 5 dakika daha eklemeyi sevenler için neredeyse günlük bir maraton. “Vapur en keyifli toplu taşıma aracı değil mi?” diye sorduğumuzda, nefes nefese cevap veriyor:

Aslında öyle ama bu şehirde, bir çok keyfin yanından hızlıca geçiyormuşum gibi bir hisse kapılıyorum çoğu zaman.

Reklam Tasarımı ve İletişimi bölümünden mezun olduktan sonra staj yapmak için girdiği reklam ajanslarının renkli dünyasından büyülenen Sevdam, şimdilerde bir reklam ajansında marka temsilcisi. Sık sık duyduğumuz bu unvanın tam olarak ne iş yaptığını biraz açıklamasını istiyoruz.

“Çalıştığım ajans konvansiyonel bir reklam ajansı. Müşteri departmanında marka temsilciliği yapıyorum. Müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik içerikler yaratıyorum ve kreatif ekibi yönlendiriyorum. Ayrıca, operasyonel süreç takibi de görevlerim arasında. Yani yaratıcı işin üretim sürecini takip ediyorum ve ihtiyaç halinde ilgili departmanlarla bağlantı kurup koordinasyonu sağlıyorum. Kısacası; müşterinin yapılan işten memnun kalmasını sağlamak benim işim. Ben müşteri ve ekip arasındaki dengeyim.”

Hayatta ne yapıyor olursan ol, denge kurmaya çalışmak hep zor ama Sevdam o konuda biraz deneyimli.

Ortanca çocuk olduğum için her zaman denge bendim, hala da benim sanırım. Hem büyüğü hem de küçüğü idare etmek zorundaydım hep.

Üç çocuklu bir ailenin ortancası olarak gürültülü ve komik bir evde büyümüş bir çocuk Sevdam. Üç çocuğun bir arada neler yapabileceğinin bir sınırı olmadığını söylüyor ve ekliyor:

Ah, hiç büyümeseydik keşke!

Boş vakitlerinin çoğunu evde geçirmeye yeğlemesine şaşırmıyoruz. Annesi ve erkek kardeşi ile birlikte yaşayan Sevdam için boş vakitlerinde yapılacak en keyifli şeylerden biri evde vakit geçirmek.

Benim için en kaliteli zamanlar, o onlar. Ben evde mutlu olanlardanım.

Ofis içi toplantılar, müşteriyle öğle yemekleri, başka ofislerde toplantılar derken günün çoğunu ‘toplanarak’ geçirdiğini söylüyor Sevdam. Şanslı ki şehrin son zamanlardaki en popüler semtlerinden birinde çalışıyor.

“Karaköy yaşayan bir lokasyon, tarihi dokusu ve kültür sentezi beni her gün biraz daha etkiliyor ve daha da içine çekiyor. Hatta burada çalışmama rağmen hala hiç bilmediğim kafe ve restoranlara her gün bir yenisi daha ekleniyor.”

Karaköy’ün giderek artan mekan sayısına şaşırmaya devam edelim, hele bazı mekanlar var ki şehirde uzun soluklu olacaklarının işaretini çoktan verdiler. Onlardan biri, semt sakinlerinin ve Sevdam’ın da favorisi olduğu, Galata Kitchen.

Öğle yemeklerini en keyifli yediğim yer Galata Kitchen, hem sağlıklı hem de fiyatları makul.

Öğle molasından sonra, günlük iş takibini tamamlamak üzere ofise dönüyoruz. Güzel bir ofis ortamına sahip olmak, herkese nasip olmuyor. Bir boş fırsatını yakalamak için beklerken birkaç dergi alıp karıştırıyor ve Sevdam’ın playlist’ine dadanıyoruz.Ağırlıklı olarak elektronik, deep house, lounge ritimlerine kulak verse de duymaktan hoşlanmadığı bazı sesler dışında bir çok şeyi dinlediğini de söylemeden geçmiyor. Sürekli yeni şarkılar keşfetmek ve dinlemek en iyi motivasyonlarından biri.

Kulaklığı olmadan nefes alamayanlardanım.

Düşünüyoruz da; vapur yolculukları, güzel müzikler dinlemek ve iyi okumalıklar keşfetmek için biçilmiş kaftan. Aslında hayal kurmak için de akla gelebilecek en romantik seyahatlerden biri. Ama Sevdam için bu yoğun iş temposunda hayaller, gelecek tatil planlarına kadar yol alabiliyor. “Çok fazla hayallerle yaşayan bir insan değilim.” diyerek devam ediyor; ”Hatta hayaller için biraz fazla realist biriyim sanırım. Gerçeklik benim için her zaman esas olan.”

Soyut kavramlarla aram çok iyi değil…

Belki de onu bekleyen 1,5 saatlik eve dönüş yolculuğu, insanı hayallerinden koparıp gerçek İstanbul ile yüzleştiriyordur. Sonuçta hepimizin başına gelen bu değil mi

Hayalimdeki İstanbul’da yaşasaydım, her şey çok başka olabilirdi…